در تولید خودرو از اهداف عقب هستیم مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند مشرق نیوز
انتشار: فروردین 31، 1401
بروزرسانی: 19 آذر 1404

در تولید خودرو از اهداف عقب هستیم مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند مشرق نیوز

در تولید خودرو از اهداف عقب هستیم مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند مشرق نیوز

سامانه ای که تاکنون برای مردم و تولیدکنندگان عایدی خاصی نداشته و به ابزاری برای اعمال سیاست های نسنجیده در حوزه خودرو تبدیل شده است. بورس کالا یا سامانه یکپارچه خودرو؟ در حالی که به نظر بسیاری از کارشناسان پاسخ این پرسش واضح است اما همچنان سیاستگذار اصرار بر اتخاذ تصمیم اشتباه دارد. شاید بسیاری از علاقه مندان این سوال را مطرح کنند که چرا برند هولدن به آخر خط رسید؟ پاسخ در این است که سلیقه مشتریان استرالیایی تا حد زیادی عوض شده و برخلاف آمریکایی ها، آنها دیگر به خودروهای بزرگ و پرمصرف روی خوش نشان نمی دهند.

  • صنعت خودروسازی ایران به طور فعال در حال تلاش برای بهبود بهره وری سوخت و کاهش آلاینده ها مشارکت داشته است.
  • با تشدید شرایط جنگی در ایران و تخصیص منابع موجود به جنگ، پیکان بدترین شرایط را تجربه کرد.
  • بازار سرمایه راهکار تامین مالی برای تولید کننده از زمان بارگیری کالاهای نیمه ساخته برای تولید تا تحویل آن به مشتری را دارد و می تواند نیاز شرکت ها را به طور کامل پوشش دهد.
  • در چارچوب تحلیل صنعت و بازار آزاد خودرو، «دیده بان ایران» یک گفت و گوی اختصاصی با بابک صدرایی (کارشناس صنعت و بازار خودرو) داشته و شروط تخلیه شدن حباب قیمتی خودرو را هم به بحث گذاشته است.
  • همچنین امکان برنامه ریزی سریع، کنترل هزینه های فرصت در بازار و قابلیت دیدی وسیع در عملکردهای تجاری را فراهم می آورد.

در سال ۲۰۲۳ شاهد بهره بردن از توسعه فناوری ها و سیستم های جدید، حرکت به سمت خودروهای برقی، در برآورده کردن نیاز و تقاضای روز کاربر خواهیم بود. ممکن است تحولات شگرفی در فناوری ها و زیرساخت های خودروهای برقی به وجود نیاید اما اتفاقاتی که قرار است پیش آید راه گشای بزرگی در سال 2030 می باشد تا دیگر خبری از فروش خودروهای بنزینی و دیزلی نشویم. یکی از مهم ترین مسائلی که سازمان ها و در ابعاد کلان کشورها با آن مواجه هستند ارزیابی دقیقی از روندهای پیشِ رو در آینده و تصمیم گیری های مناسب سیاستی و فناورانه در خصوص نحوه برخورد با این روندها می باشد.

صنعت خودروسازی: تعریف، مفهوم و تاریخچه

افزایش رقابت در صنعت خودرو، تولیدکنندگان را وادار کرده است برای تأمین تجهیزات بهتر سرمایه گذاری کنند و به سراغ راه حل هایی که هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت و کارایی چرخه ی تولید در مقابلشان گذاشته است بروند. هوش مصنوعی به تولیدکنندگان کمک می کند به روند کار سرعت دهند و آن را دائما زیر نظر داشته باشند، نقص های کار را به سرعت پیدا کنند و فرایند کنترل کیفیت را بهبود ببخشند. صنعت خودرو با حرکت به سمت تولید خودروهای برقی ضمن تاثیر گذاری روی وضعیت زیست محیطی جهان و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، بسیاری از عملکردهای خودرو مانند لذت رانندگی و ایمنی را توسعه داد. از همه مهم تر اینکه قابلیت اطمینان خودروهای برقی به نسبت خودروهای بنزینی به شدت افزایش یافته و میزان نیاز به تعمیرات این خودروها در مقابل خودروهای با سوخت فسیلی به شدت کاهش یافته است. در این میان یکی از وعده هایی که از سوی مسئولان وزارت صنعت و به ویژه وزیر صنعت، افزایش تیراژ تولید خودرو و تاثیر آن بر کاهش قیمت تمام شده و نرخ فروش خودرو بود که البته تا پایان سال عملی نشد و قیمت خودرو در بازار هم روند صعودی خود را ادامه داد.

خصوصی سازی خودروسازی با سیاست های دولت در تضاد است

بعد از جنگ جهانی اول خودروها تقریباً شکل امروزی را به خود گرفتند که خودروهای متنوع فرانسوی با موتورهای دایلمر تولید می شدند. قبل از جنگ جهانی اول خودروها هندلی بودند و آنها را با هندل روشن می کردند اما بعد از جنگ جهانی اول خودروها تقریباً شکل امروزی را به خود گرفتند که خودروهای متنوع فرانسوی با موتورهای دایلمر تولید می شدند. ۲-۴- دشواری های موجود در تامین مواد اولیه و برخی قطعات با تکنولوژی های بالا. با گسترش تولید این خودروها در آینده ممکن است طیف عظیمی از شاغلان بعنوان راننده در سرویس های اتوبوس رانی، تاکسی و باربری بیکار شوند. ماشین خودران، می تواند بدون دخالت انسان حرکت کند و با کمک سنسورهای هوشمند خود درک درستی از محیط داشته باشد.

بر اساس آنچه که اعلام شده ممنوعیت فقط برای واردات خودروهای فرانسوی بوده و امکان همکاری با آنها در خطوط تولید یا قطعات وجود دارد. ممنوعیت اعمال شده از یک زوایه می تواند برای صنعت خودروی ایران نتیجه مثبت داشته باشد. در صورتی که شرکت های فرانسوی احساس خطر کنند که بازار ایران را از دست می دهند قطعا امکان مذاکرات تازه برای همکاری در خطوط تولید مشترک چه در خودرو و چه در قطعات وجود خواهد داشت و آنها باید در این زمینه تصمیم گیری کنند. در صورت حاکم\u200e شدن نگاه پلتفرمی، دستیابی به نتایج فوق\u200e الذکر برای ایران به درجات بیشتری ممکن خواهد بود. به عنوان مثال، با پلتفرم فولکس واگن  MQB، زمان توسعه محصول۳۰ درصدکاهش داشته است. فقدان دانش پلتفرم و نبود پلتفرم واحد باعث بروز مشکلات جدی از جمله «ایمنی نامطلوب خودروها»، «متمایل\u200e شدن صنعت خودرو به مونتاژ کاری»، «از دست \u200eرفتن بازارهای صادراتی»، «بهره وری پایین صنعت خودرو»، برای بخش خودروسازی کشور شده است.